Savoir-vivre i etykieta w biznesie

Warszawa, 11 – 12 października 2016 r.

NakrycieNasz kurs, poświęcony tematyce współczesnego savoir-vivre i etykiecie w biznesie (i nie tylko), jest przygotowany specjalnie z myślą o menedżerach, politykach i wszystkich innych ludziach, którzy czują potrzebę zweryfikowania swoich norm zachowania się w towarzystwie pod kątem ogólnie przyjętych zasad savoir-vivre’.

Jest prowadzony przez samego Leszka Leopolda barona von Biberstein Kazimierskiego, uznanego eksperta mającego bogate doświadczenie w kontaktach krajowych i międzynarodowych na najwyższym szczeblu.


Jeśli uczyć się dobrych manier,
to tylko u prawdziwego arystokraty!

Któż, jak nie baron i dyplomata z krwi i kości pomoże Ci w rozwiązaniu problemów towarzyskich?

  • Czy zdarzyło Ci się mieć wątpliwości, jak się należy zachować w towarzystwie?
  • Czy miałeś kiedyś wątpliwości jak należy jeść nietypowe potrawy?
  • Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jakiej kolejności i komu należy przedstawiać poszczególne osoby?
  • Czy nurtowało Cię, kto ma pierwszy wyciągnąć rękę na powitanie?
  • Czy myślałeś o tym, czy całowanie kobiet po rękach to przeżytek?
  • Czy wiesz jak należy elegancko nakryć do stołu?
  • Czy chciałbyś wiedzieć do jakich potraw należy spożywać jakie trunki?

Po udziale w tym szkoleniu pogłębisz wiedzę na temat:

  • co powinno być na wizytówce, a czego być nie może
  • jak i kiedy wręczamy wizytówkę
  • jak elegancko należy używać telefonu komórkowego
  • kto i jak ma się z kim witać i w jakiej kolejności
  • jak z klasą zachowywać się przy stole na przyjęciach
  • jak rozsadzić gości na przyjęciu (firmowym, rodzinnym – np. weselu)
  • czy całować kobiety w rękę
  • jaka jest hierarchia miejsc w samochodzie
  • jakie są kanony eleganckiego stroju (damskiego i męskiego)
  • kiedy założyć frak, a kiedy smoking

…czyli jak z klasą iść przez życie i brylować w towarzystwie!


Główne zagadnienia

  1. Rola etykiety w życiu zawodowym i towarzyskim
    (znaczenie znajomości zasad dobrego wychowania, kultura osobista, uprzejmość, punktualność, gafy)
  2. Procedencja, tytułowanie
    (zasady pierwszeństwa prawej strony, wzajemności, miejsce honorowe)
  3. Powitanie i przedstawianie się
    (jak się przedstawić, uścisk dłoni, ukłon, przedstawianie innych, zapoznawanie, wizytówki)
  4. Profesjonalna i nienaganna autoprezentacja w różnych sytuacjach zawodowych i prywatnych
    (zasady doboru stroju do okoliczności, strój w pracy, dodatki, pierwsze wrażenia, elegancka kobieta, elegancki mężczyzna, najczęstsze uchybienia)
  5. Wyjazdy służbowe oraz wizyty innych delegacji
    (przygotowanie planu wyjazdu służbowego, hierarchia miejsc w samochodzie, przedstawianie i tytułowanie gości)
  6. Zasady prowadzenia rozmów
    (kultura wypowiedzi, mowa oficjalna i potoczna, aktywne słuchanie, komunikacja niewerbalna, przytakiwania, pytania, kontakt wzrokowy, dystans)
  7. Przyjęcia oficjalne i nieoficjalne
    (przywileje i obowiązki gościa i gospodarza, rodzaje zaproszeń, rozsadzanie gości przy stole wg zasad precendencji, skróty i szyfry na nich umieszczane)
  8. Rozmowy telefoniczne, telefon komórkowy
  9. Zasady korespondencji
    (
    korespondencja urzędowa, okolicznościowa, e-mail, fax)
  10. Etykieta w pracy i sytuacjach codziennych
    (dobre obyczaje w firmie, kontakty zewnętrzne, przyjmowanie interesantów, spotkanie „w interesach”)

Bądź człowiekiem nie tylko z kasą,
ale i z klasą!


PROWADZĄCY SZKOLENIE

Leszek Leopold KAZIMIERSKI baron herbu BIBERSTEIN

Leszek Leopold Kazimierski
Leszek Leopold Kazimierski
  • Gwarancją arystokratycznej ekskluzywności wykładów jest osoba prowadzącego – Leszek Leopold baron von Biberstein Kazimierski to uznany specjalista od dobrych manier i ekspert ds. protokołu dyplomatycznego, od 20 lat prowadzący kursy, warsztaty oraz szkolenia w kraju i za granicą.
  • Absolwent szkolenia konsularno-dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
  • Jest częstym gościem programów telewizyjnych (m.in. TVP 2, TVN, TVN Style), gdzie doradza widzom, jak z klasą przejść przez życie. Bo od kogo uczyć się reguł zachowania, jeśli nie od prawdziwego barona?
  • Autor książki pt. „Współczesny savoir-vivre”, mnóstwa fachowych publikacji w gazetach i czasopismach branżowych, a także bloga eksperckiego o tematyce savoir-vivre:
    http://leszekkazimierski.wordpress.com .


Baron Leszek Leopold Kazimierski
Prowadzący szkolenie pt. „Savoir vivre dla każdego”, Leszek Leopold baron von Biberstein Kazimierski, jako zaproszony gość-ekspert ds. szkoleń z zakresu savoir vivre’u, podczas programu „Pytanie na śniadanie„, zrealizowanego przez TVP2 (13.10.2003 r.).

 

Leszek Leopold baron von Biberstein Kazimierski
… oraz podczas programu „Dzień Dobry TVN”, (14.02.2010 r.).

 


Agenda szkolenia

Dzień I

  • 9.30 – 9.55 Rejestracja (wystarczy okazać dowód tożsamości)
  • 10.00 – 13.30 Moduł szkoleniowy
  • 13.30 – 14.30 Przerwa na lunch
  • 14.30 – 18.00 Moduł szkoleniowy
  • 19.30 – 21.00 Uroczysta kolacja (pełnowymiarowy oficjalny posiłek, w jakim uczestniczą dyplomaci prezydenci i ważni ludzie biznesu – praktyczne ćwiczenie uzupełnione stosownym komentarzem prowadzącego)

Dzień II

  • 09.00 – 13.30 Moduł szkoleniowy
  • 13.30 – 14.30 Przerwa na lunch
  • 14.30 – 16.00 Moduł szkoleniowy

Każdy z modułów szkoleniowych będzie taktowany krótkimi ok. 5-10 minutowymi przerwami i będzie trwał około 5 minut. W czasie przerw będzie można skorzystać z poczęstunku (woda, kawa, herbata, ciasteczka).

Lunch i przerwy kawowe nie wymagają dodatkowej opłaty. Ich wartość została uwzględniona w cenie szkolenia.

Jeśli ktoś ma specjalne życzenia (n. danie jarskie lub inne specjalne), to proszę o kontakt z biurem w celu ustalenia menu ekstra dla takiej osoby.

W skład ceny wchodzą:

  • udział w szkoleniu;
  • materiały szkoleniowe – podręcznik i zeszyt ćwiczeń;
  • przerwy kawowe;
  • wyżywienie – lunch podczas szkolenia oraz udział w uroczystej kolacji w pierwszym dniu szkolenia.

Nocleg i dojazd na szkolenie pozostają w gestii uczestnika szkolenia.

Miejsce spotkania: Warszawa

Certyfikat

Certyfikat-Savoir-Warszawa-03-2012-RAMKA-MaleCertyfikat ze szkolenia Leszka Kazimierskiego jest prestiżowy. Nie otrzymuje się go wyłącznie za uczestnictwo. Wysyłany jest kilka tygodni po szkoleniu uczestnikom, którzy wykonają nieskomplikowane i dokładnie wyjaśnione zadania. Celem takiego sposobu wydawania certyfikatu jest utrwalenie wiedzy przekazanej na szkoleniu i wdrożenie jej jako dobry nawyk do codziennego życia.